Fra venstre: Anniken Gjertsen i Fana, Thomas Skjæveland i Sandnes, og Anita Kragset i Volda.

Styrker meglerne i Eiendomsmegler Vest

Eiendomsmegler Vest har inngått prestasjonssamarbeid med All In for å bli best i vest.
icon

– Vi gjør dette fordi vi vil utvikle oss og få Norges mest fornøyde kunder og ansatte. Vi ønsker å utfordre internt og motivere hverandre til å bli bedre, og bli en arbeidsplass der hver enkelt får støtte til å være på sitt beste, sier Veslemøy Tvedt Fredriksen, administrerende direktør i Eiendomsmegler Vest, om samarbeidet.

Hva kjennetegner kulturer som lykkes? I høst ble ledelsen tipset om Sigurd Granmark og prestasjonsselskapet All In, som har kartlagt over 1000 norske og internasjonale selskaper for å finne ut hva som skaper fantastiske organisasjoner og prestasjoner.

– For oss var det viktig å komme kjapt i gang, og sammen med Sigurd laget vi en oppstartsbolk på 6-8 uker med felles webinar, kontorvise treninger og oppfølging i organisasjonen. Nå holder vi på å utarbeide de neste samlingene, forteller Veslemøy.

 

Administrerende direktør i Eiendomsmegler Vest, Veslemøy Tvedt Fredriksen, her sammen med Sigurd Granmark i All in. 

 

Eiendomsmeglerne skal bli best i vest

– Det er gøy og imponerende å se hvordan meglerne tar stoffet til seg, gjør det til sitt eget og omsetter det i praksis. Dette er allerede en meget dyktig gjeng. Vårt oppdrag er at de skal bli best.  Alt vi gjør skal understøtte ambisjonen og strategien til Eiendomsmegler Vest om å bli best i vest, sier Sigurd Granmark i All In.

Hittil har det vært seks samlinger på Teams og mellom 95 og 80 ansatte har deltatt. Nå er meglerne ferdige med fase en av tre, og skal trene på det de har lært.

– Det handler om å heve standarden i alt man gjør og videreutvikle en kultur hvor det er lett å gjøre kunden, seg selv og sine kollegaer god. Best i vest vil være konsekvensen av dette. Vi er All In!

 

Ledergruppen i Eiendomsmegler Vest, fra venstre: Fredrik Giske-Nesslin, Veslemøy Tvedt Fredriksen, Magne Storheim, Rune Ree, Sigurd Granmark (All in) og Ingrid Paasche.

 

Motiverende for erfarne og ferske meglere

Siden i høst har meglere i både sør, vest og nord har blitt coachet av Sigurd.

– Hverdagen kan bli ensformig, og det er viktig å bli røsket litt ut av det vante mønsteret av og til. Spesielt dersom det har buttet litt imot. Jeg tror mange med lite erfaring lærte mye av dette, mens de erfarne fikk seg en god motivasjonsboost, sier Thomas Skjæveland, eiendomsmegler i Sandnes og Jæren. 

Under pandemien har det blitt mye hjemmekontor, og viktigere enn noen gang til å holde motet oppe.

– Målet er at teori og erfaringsutveksling skal bli en del av hverdagen, enten vi møtes på kontoret eller at vi prates i telefonen. Det har vært spesielt nyttig å lære hvor viktig det er å sette av nok tid til kundemøter. Tid til å forstå kundens behov, skape trygghet og fjerne den usikkerhet kunden måtte ha i forbindelse med sitt boligsalg, forteller Anita Arnesen Kragset, salgsleder i Region Nord, Volda.

Kurset har gitt henne teoretisk verktøykasse som hun vil bruke fremover, blant annet seks nyttige avslutningsteknikker.

– Vi fikk en overraskende enkel forklaring på hvordan hjernen fungerer i en beslutningsprosess. Det tar lenger tid å nå fram til kunder som tar beslutninger basert på fakta enn til kunder som er følelsesstyrt.

 

Merker forbedringen allerede

Prestasjonskursene har gjort Anniken Gjertsen, eiendomsmeglerfullmektig i Fana, mer oppmerksom på hvordan hun jobber og legger opp arbeidshverdagen.

– Jeg synes det har vært veldig nyttig. Det å bli oppmerksom på vaner, uvaner og tankemønster gjør at jeg lettere kan legge vekk de dårlige. Det var motiverende å høre på Sigurd som vet hva som skal til for å bli bedre, slik at jeg kan trene på det fremover, sier Anniken.

Eiendomsmeglerne har brukt treningsdagbøker for å dokumentere hva de skal trene på og hvem de skal trene med. Dette gjorde at det var enkelt å gjennomføre og nyttig fordi meglerne enkelt kan hente frem dagbøkene ved behov. 

– Vi er heldige som får ta del i en slik coaching som gjør at vi vil prestere bedre. Det er gøy, forteller Anniken.

Snakk med oss - 915 05560

Åpent man-fre 08.30-16.00


Kundeservice

Stikk innom

Vi er her og tar gjerne en prat med deg.

Finn ditt kontor

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send epost