Til deg som har boliglån

Ofte stilte spørsmål

Betal ekstra avdrag som en vanlig regning, og bruk lånets kontonummer som mottakerkonto. Du trenger ingen KID eller melding på denne betalingen. Merk at hvis du gjør innbetalingen etter at neste forfall er varslet (10 dager før), vil den ekstra innbetalingen regnes som betaling av varslet forfall. Du blir derfor ikke trukket noe på forfallsdato (så sant du har gjort en ekstra innbetaling som er større enn det varslede forfallet).
Du kan endre fordallsdato i nettbanken og mobilbanken. Gå til Mine Lån og velg Endre lån. Merk at første avdrag ikke blir likt ditt vanlige terminbeløp. Det er fordi det enten er mer eller mindre tid enn en måned mellom to forfall når man endrer forfallsdato.

Du kan også søke om avdragsfrihet i nettbanken og mobilbanken. Gå til Mine Lån og velg Endre lån. SPV Kundeservice (tlf 05555) eller rådiveren din kan også hjelpe deg. 

Du kan søke avdragsfrihet på lån innenfor 70 % av verdigrunnlaget.

Snakk med oss - 915 05560

Åpent man-fre 08.30-16.00


Kundeservice

Stikk innom

Vi er her og tar gjerne en prat med deg.

Finn ditt kontor

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send epost